In deze training krijgt men kennis van de eigen communicatiestijl en die van de ander. U leert verschillende stijlen, of stijlkleuren, te herkennen en de juiste stijl toe te passen om sneller en met meer vertrouwen af te stemmen met de ander.
Het ervaren van de “klik” , wat nodig is om vertrouwen te krijgen voor samenwerken met collegae en de klant, zal u vaker ervaren en leiden tot betere resultaten en meer plezier in uw werk. Voor iedereen die zijn interpersoonlijke en communicatieve vaardigheden wil verbeteren.
Onderwerpen die veel behandeld worden:
Het ervaren van de “klik” , wat nodig is om vertrouwen te krijgen voor samenwerken met collegae en de klant, zal u vaker ervaren en leiden tot betere resultaten en meer plezier in uw werk. Voor iedereen die zijn interpersoonlijke en communicatieve vaardigheden wil verbeteren.
Onderwerpen die veel behandeld worden:
- Het DISC gedrags-en communicatiemodel wordt gehanteerd
- Wat is jouw stijl / kleur? Afstemmen tussen verschillende typen.
- Non-verbale communicatie herkennen en mee om gaan
- Vraagstellingstechnieken en gesprekstechnieken
- 360* feedback, wat vertelt uw omgeving u?
- Feedback geven en ontvangen
- Complimenten, waarderen en accepteren
- Omgaan met weerstanden, lastige gesprekken
- Socrates luistermethodiek de kunst van het luisteren..
- Inzicht in behoeften van de ander door kennis van gedrag...
- LSD:luisteren, samenvatten en doorvragen... iedereen kent het maar doen we het?
- Presenteren en inspireren
- Clientgerichte communicatie